.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پارک‌های‌ ساری پاسخگوی نیاز مردم نیست

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: پارک‌های موجود در شهر ساری پاسخگوی نیازهای تفریحی مردم مرکز مازندران نیست.

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس  سید محمد آقامیری صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری به ابلاغ بودجه سال جاری شهرداری ساری اشاره کرد و اظهار داشت: تمام قراردادها و طلبکاری‌های شهرداری ساری به شورای شهر گزارش شود.

* ایجاد خانه تجربه برای پیوند نسل‌ها

وی شعار هفته سلامت را مهم و توجه  به سالمندان را کاربردی دانست و یادآور شد: شورای شهر از آسایشگاه سالمندان و معلولان بازدید داشته باشد و نیز "ایجاد خانه‌های تجربه "را در فعالیت‌های فرهنگی خود برای قشر بازنشسته قرار دهد.

آقامیری با بیان اینکه در برخی از کلان شهرها به راه‌اندازی خانه‌های تجربه در بوستان‌های شهر اقدام شده و با این رویکرد تجلیل از بازنشسته‌ها و سالمندان را در فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دادند، تصریح کرد: بوستان‌ها می‌توانند برای گسترش فرهنگ و ورزش در بین سالمندان تلاش کنند.

این مسئول با تاکید براینکه فرهنگ تکریم و احترام به سالمندان در مجموعه شهری نهادینه شود، بیان داشت: واحد فرهنگی شهرداری ساری می‌تواند برای گسترش فرهنگ احترام به سالمندان، فعالیت‌هایی را در کنار مهد کودک و دبستان‌ها اجرا کند تا از بازنشسته‌ها تکریم شود.

* بقاع متبرکه ظرفیتی برای توسعه فرهنگ

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: شهر ساری دارای سابقه علمی و مذهبی بسیار زیادی است و این پشتوانه بیانگر باورها و اعتقادات مذهبی این خطه است.

آقامیری با اشاره به اینکه شهرداری با اوقاف می‌توانند در غنی‌سازی و استفاده از بقاع متبرکه شهر گام‌های اساسی بردارند، خاطرنشان کرد: پارک‌های موجود در شهر ساری پاسخگوی نیازهای تفریحی مردم مرکز مازندران نیست.

* از بین رفتن باغ‌های بزرگ شهری

این عضو شورای اسلامی شهر ساری تلاش شهرداری را برای توسعه فضای سبز چشمگیر دانست و گفت: رشد چشمگیر جمعیت و از بین بردن باغ‌های بزرگ مرکز شهر نگرانی‌هایی را در حوزه مدیریت شهری به وجود آورده است.

آقامیری درباره تطبیق برنامه‌های شهرداری با شعار محوری رهبری در هر سال اشاره کرد و اضافه کرد: شهرداری می‌تواند با کمک آموزش و پرورش و منابع طبیعی با توجه به موقعیت جغرافیایی شمال کشور به اجرای طرح‌های ملی دانش‌آموزی با عنوان نجات فضای سبز در شهر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با کمک منابع طبیعی و هنرستان کشاورزی می‌تواند در سال تولید ملی اقدام به تولید درختچه و درخت‌های مناسب برای گسترش فضای سبز داشته باشد، ابراز داشت: شهرداری ساری می‌تواند با توجه به تغییر وضعیت زندگی در شهر اقدام به توسعه فضای سبز عمودی در سطح شهر کند.

رئیس کمیسیون بودجه مالی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شهرداری می‌تواند با کمک انجمن تولید گل و گیاه با برگزاری کلاس‌های آموزشی به ترویج گونه‌های مختلف گیاهان هم گون منطقه شمال بپردازد، تصریح کرد: فضای سبز در تمام اماکن همچون مساجد و تکایا و نیز محله‌های مختلف توسعه یابد.

این مسئول متذکر شد: از فرماندار درخواست شود تا در نامه‌ای توزیع تملک دارایی‌های سال‌جاری و چگونگی الحاق حریم شهر ساری به شورای شهر به منظور شفاف‌سازی افکار عمومی اطلاع‌رسانی شود.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه کسانی که انتقاد از شهرداری را بی‌انصافی می‌دانند، اذعان داشت: هراس انصاف دارد، بگوید که کمیسیون‌های ماده 100، 77 و توافقات و... تشکیل می‌شود یا خیر.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.351 seconds.